Montering af CD70, CID og BT

Nyt

Fik monteret mit indkøbte originale navigation, farveskærm samt bluetooth i foråret.
Valgte at tage instrumentbordet ud for nemmere at komme til de korrekte stik og føre ledningerne den “nogenlunde” korrekte vej.

Ledningsnettet kun til antennen. Fylder lidt mere end man lige regner med i længden 🙂
Efter at have splittet ledningsnettet op, er dette ca hvad der skal bruges for at monteret CD70, CID og BT på den originale måde.
Pinværktøj fra Biltema. Uundværligt når man skal rode med stik i bilen.
Resterne

Den originale pakning var revnet, så fandt et stykke blød gummimåtte og limede et nyt stykke på. Kunne være bedre, og da taget kurver en lille smule er det ikke 100% flugtet med taget.
Den gamle pakning
Stikket i højre sparkepanel, hvor antennestik samt den ene del af mikrofondelen kommer ned.
Nu da loftsbeklædningen alligevel skulle ned, så valgte jeg at dæmpe loftet ligesom jeg gjorde i den gamle Astra G. Slut med regnens trommen på taget 🙂

Først et lag Silent Coat og derefter en 11mm skumplade til at dæmpe støj.
Tid til at skille instrumentbordet ad.
Af med airbaggen

Ca to timer taget det at tage instrumentbordet ud.
Ledningshelvedet er begyndt.
Begynder at ligne noget brugbart 😉
Så småt samlet igen.
Fyraften.
Manglede strøm til BT modulet. Kiggede ledningsdiagrammer og fandt et stik at trække fra, da de ville gå på samme sikring alligevel.

Og det virker 🙂

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.