Udskiftning af turbo

Nyt

Jep.. sådan her så det ud når Vectra’en regenerede DPF. Masser af røg fra motorrummet, som så også trak ind i kabinen når jeg holdt stille.
Så måtte finde ud af hvor det kom fra..

Revne

Revne 2

Til sodet varmeskjold
Som det kan ses.. revnet manifold, ikke noget at sige til den røg en “smule”.
Så ny turbo bestilt.
TurboOg nu.. til skruearbejdet 😉

Masser af IC rør, vandrør osv
Masser af IC rør, vandrør osv
Så langt så godt.. det våde er rustløsner.


IMG_20150514_130457

Frisk turbo monteret :)
Frisk turbo monteret 🙂

IMG_20150515_110608
IMG_20150515_110637
IMG_20150515_111312

Ikke noget at sige til den gav røg fra sig.
Ikke noget at sige til den gav røg fra sig.
Samlet og klar igen :)
Samlet og klar igen 🙂
Nede på alle 4 igen :)
Nede på alle 4 igen 🙂

For at det ikke skal være løgn, så var der en anden raslen/skraldren fra Vectra’en samtidig med vi skiftede kobling og svinghjul.
Dette viste sig at være remhjulet på generatoren.

Så.. som følger..

En XZN top skal der til.
En XZN top skal der til.

Værktøj indkøbt

Gammelt og nyt
Gammelt og nyt

Som det kan ses er der ikke noget at sige til det gamle larmede en smule. Pakringen lå løs på akslen efter afmontering.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.