![](https://nmweb.dk/wordpress/wp-content/uploads/2015/05/avatar.jpg)
Udskiftning af turbo
Jep.. sådan her så det ud når Vectra’en regenerede DPF. Masser af røg fra motorrummet, som så også trak ind i kabinen når jeg holdt stille.
Så måtte finde ud af hvor det kom fra..
Som det kan ses.. revnet manifold, ikke noget at sige til den røg en “smule”.
Så ny turbo bestilt.
Og nu.. til skruearbejdet 😉
![Masser af IC rør, vandrør osv](https://nmweb.dk/wordpress/wp-content/uploads/2015/05/IMG_20150514_113816-1024x768.jpg)
![](https://nmweb.dk/wordpress/wp-content/uploads/2015/05/IMG_20150514_113827-1024x768.jpg)
![Frisk turbo monteret :)](https://nmweb.dk/wordpress/wp-content/uploads/2015/05/IMG_20150514_164318-1024x768.jpg)
![Ikke noget at sige til den gav røg fra sig.](https://nmweb.dk/wordpress/wp-content/uploads/2015/05/IMG_20150515_111419-1024x768.jpg)
![Samlet og klar igen :)](https://nmweb.dk/wordpress/wp-content/uploads/2015/05/IMG_20150515_193525-1024x768.jpg)
![Nede på alle 4 igen :)](https://nmweb.dk/wordpress/wp-content/uploads/2015/05/IMG_20150515_202621-1024x768.jpg)
For at det ikke skal være løgn, så var der en anden raslen/skraldren fra Vectra’en samtidig med vi skiftede kobling og svinghjul.
Dette viste sig at være remhjulet på generatoren.
Så.. som følger..
![En XZN top skal der til.](https://nmweb.dk/wordpress/wp-content/uploads/2015/05/IMG_20150425_112722-1024x768.jpg)
Værktøj indkøbt
![Gammelt og nyt](https://nmweb.dk/wordpress/wp-content/uploads/2015/05/IMG_20150425_113009-1024x768.jpg)
Som det kan ses er der ikke noget at sige til det gamle larmede en smule. Pakringen lå løs på akslen efter afmontering.