Motorolie i brændstoffilter..

Nyt

På vej til Corsasport træf i lørdags, dukkede fejlkode P0300 og P1222 op, kort fortalt, tænder den forkert.
Vi kom dog frem til træffet, og da vi skulle videre efter et par timer ville den ikke starte, samme symptomer som luft i brændstofsystemet.
Ud over dette ville bilen have olie, så 1/4 liter blev hældt på.. og turen gik videre til weekeendes rejsemål (efter at have fået starthjælp), undervejs advarede den igen om lav oliestand.. altså, havde den brugt ½ liter olie på 250-300 km.. noget der får en til at tænke over hvad der kan give disse fejl.. sjovt nok kom konen med en kommentar om det kunne være luft i systemet.. Smile godt opdraget er hun vel Wink
Efter at have fået bilen fragtet hjem og kommet hjem fra lidt ferie, gik fejlsøgningen igang.
Min mistanke gik på utætte O-ringe og pakdåser ved dyserne, da den oprindelige motor havde samme ballade efter den var blevet hentet.
En nem måde at finde ud af om disse er smuttet, er at kigge til brændstoffilteret. Klart, dog evt farvet af diesel, så er alt ok.. men sort, så har du synderen, i det den suger motorolie op til indsprøjningssystemet.

Og mit.. sort af motorolie.. så nu venter jeg på at ophuggeren er villig til at æde omkostningerne for reparationen, da motoren jo skulle være køreklar når den blev monteret.. dette er endnu en streg i regningen..

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.